Відділення екології та аграрних наук Секція:охорона довкілля та
Базова дисципліна: біологія раціональне природокористування
Тези
науково-дослідницької роботи
«Вторинна сировина як ресурс»
учениці 10 класу КЗ «Орлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Приморської районної ради Запорізької області
Попазової Сніжани Андріївни
Науковий керівник : Гринь Н. Г., вчитель біології та екології
Актуальність. Життя та діяльність людей супроводжується утворенням великої кількості відходів. Звалища навколо міст та сіл займають величезні площі. У результаті перегнивання відходів утворюються отруйні речовини, які надходять у воду, атмосферу, грунт. Гинуть тварини, рослини, страждають люди. У пресі все частіше лунають заклики про необхідність привчати населення до сортування відходів та їх вторинної переробки. Саме вивченню цих питань присвячена наукова робота
Об’єкт дослідження: спостереження та аналіз проблеми відходів на Україні, в Запорізькій області, в моєму селі та можливе їх використання.
Предмет дослідження: екологічний стан сміттєзвалищ навколо села Орлівки, їх негативний вплив на навколишнє середовище та можливість сортування та вторинного використання.
Мета дослідження: розкрити, дослідити та проаналізувати проблему відходів (сміття) та їх негативний вплив на здоров’я людини, визначити основні шляхи їх розв'язання, приймати активну участь у практичній діяльності щодо перетворення сміття у ресурс, сприяти формуванню в населення екологічної свідомості.
Завдання дослідження:
1) проаналізувати літературні джерела та Інтернет ресурси з даної теми;
2) дослідити проблему відходів, шляхи розв'язання та перетворення їх у ресурс;
3) набуті знання використовувати на практиці, в ландшафтному дизайні школи; залучити громадськість дотримуватись вироблених пропозицій.
Методи дослідження: узагальнення літературних джерел та матеріалів Інтернету, спостереження, дослідницько-аналітичний, польовий, практична творча діяльність.
Новизна: вперше досліджено несанкціоновані сміттєзвалища на території села Орлівки, їх негативний вплив на природне середовище та можливість використання деяких відходів на місцевому рівні (гума, пластик, скло) в ландшафтному дизайні школи. Змішані відходи – це сміття, а роздільно зібрані – ресурси.
Практичне значення роботи полягає в тому, що результати досліджень можуть бути використані на уроках екології, біології, хімії, трудового навчання, в гуртковій роботі, у Всеукраїнських акціях та конкурсах з екології, власниками земельних ділянок, фахівцями з даної проблеми.