Середа, 27.11.2024, 17:32
Вітаю Вас Гість | RSS

КЗ "Орлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів"

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » математика

Алгебра 10 клас тема" Властивості кореня n-го степеня"
[ Викачати з сервера (40.4 Kb) ] 27.01.2014, 15:35
КЗ"ОРЛІВСЬКА ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНІВ"

Урок з алгебри

у 10 класі з теми" Властивості кореня n-го степеня"

Вчитель Приходько Ірина Іванівна

23.12.2013

с. Орлівка
2013 р.

Тема: Властивості кореня n-го степеня
Мета : перевірити якість засвоєння учнями основних властивостей кореня n-го степеня; розвивати техніку обчислень, творчу та розумову активність; виховувати впевненість у своїх силах, колективізм.
Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, навичок, умінь.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, презентація,…..
План уроку
Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Перевірка знань фактичного матеріалу.
Перевірка знань основних понять.
Перевірка глибини осмислення знань і ступеня їхнього узагальнення.
Застосування знань у стандартних умовах.
Застосування знань у нестандартних умовах.
Підсумок уроку, домашнє завдання.
Хід уроку
Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети, завдань уроку.
(Скласти з запропонованих слів речення : Коренем n-го степеня з числа а називається таке число, n-й степінь якого дорівнює а .)
М – маємо повторити властивості кореня n-го степеня.
Е – ефективно використовувати свої знання.
Т – творчо підходити до роботи.
А – активно співпрацювати.
Перевірка знань фактичного матеріалу. ( бліцопитування)
Що називають арифметичним коренем n-го степеня з невід’ємного числа а?
Для якої дії добування кореня є оберненою дією?
Як добути корінь n-го степеня з добутку невід’ємних множників?
Як добути корінь n-го степеня з частки від ділення невід’ємного числа а на додатне число b ?
Арифметичним коренем n-го степеня з невід’ємного числа а називається невід’ємне число, n-й степінь якого дорівнює а , тобто √(n&a) =x xn = a.
Для піднесення до степеня добування кореня є оберненою дією.
√(n&ab) = √(n&a ) ∙√(n&b), a ≥ 0,b ≥ 0.
√(n&a/b) = √(n&a)/√(n&b) , a ≥ 0, b> 0.

Перевірка знань основних понять. ( письмова самостійна робота на листочках під копірку)
Знайдіть значення числових виразів:
а) √(4∙49) ; а) √(16∙9) ;
б) ∛(8∙27 ) ; б) ∛(16∙81 ) ;
в) ∛2 ∙ ∛4 . в) ∛4 ∙ ∛16 .
2. Знайдіть площу прямокутника, якщо його сторони дорівнюють:
√18 см і √2 см. ∛4 см і ∛16 см.
3.Винесіть множник за знак кореня:
а) √8 ; а) √12 ;
б) ∛16 . б) ∛81 .
4. Внесіть множник під знак кореня:
а) 2 √5 ; а) 3 √2;
б) 2∛3. б) 5 ∛2 .
4. Перевірка глибини осмислення знань і ступеня їхнього узагальнення. ( робота в групах: І група – записати всі властивості кореня n-го степеня ; ІІ – скласти питання до властивостей кореня n-го степеня ; ІІІ – скласти приклади до властивостей кореня n-го степеня).
5. Застосування знань у стандартних умовах. ( кожна група розв’язує однакові завдання – як можна більше за запропонований час.)
1. Знайти значення виразу:
а) √(25∙81) ; б) ∜(16∙256) ; в) √3 ∙√27 ; г) ∛25 ∙∛5 .
2. Винесіть множник за знак кореня( х>0, у>0):
а) √50 ; б) √(х^5 ) ; в) ∛(х^5 ) ; г) √(х^3 у^5 ) ; д) √(32х^7 у^11 ).
3. Внесіть множник під знак кореня ( х>0, у>0):
а) 2 √(3/2) ; б) 3∛х ; в) 3ху3√х .
4. Подайте у вигляді √(n&a ) вираз :
а) √(√2) ; б) √(∛3) ; в) ∛(√5) .
5. Звільніться від ірраціональності у знаменнику:
а) 2/√2 ; б) 6/√3 ; в) 2/∛2 .
6. Застосування знань у нестандартних умовах.( спростити один з запропонованих виразів – індивідуально).
а) √(х^8+2х^4 у^4+у^8 ); б) √(m+n&a^( m^2-n^2 ) );
в) ∛( b∛b ), b≥0 ; г) √(n&a^(2n+3) ) .

7.Підсумок уроку, домашнє завдання.
Домашнє завдання: чит. п.5, повт. п.4, розв’язати № 96.

Властивості коренів :
√(n&ab) = √(n&a ) ∙√(n&b), a ≥ 0,b ≥ 0.
√(n&a/b) = √(n&a)/√(n&b) , a ≥ 0, b> 0.
(√(n&a) )k = √(n&a^k ) , a>0, k ϵ Z, n ϵ N.
√(m&√(n&a)) = √(n&√(m&a)) = √(mn&a) , a≥0, n ϵ N, m ϵ N.
√(np&a^mp ) = √(n&a^m ), a≥0, n ϵ N, m ϵ N, p ϵ N.


Література.
"Все для вчителя", № 22-23, 2003.
"Інтерактивні технології на уроках математики". Укладач І.С. Маркова, Харків, ВГ "Основа", 2007.
"Математика в школах України", № 1, 2010.
"Азбука уроку", Л.В,Джумська, В.В.Мельник, Харків, ВГ"Основа", 2008.
"Математика ,10 клас, рівень стандарту" , О.М.Афанасьєва та ін., Тернопіль, "Навчальна книга – Богдан", 2011.
Самостійна робота
Знайдіть значення числових виразів:
а) √(4∙49) ; а) √(16∙9) ;
б) ∛(8∙27 ) ; б) ∛(16∙81 ) ;
в) ∛2 ∙ ∛4 . в) ∛4 ∙ ∛16 .
2. Знайдіть площу прямокутника, якщо його сторони дорівнюють:
√18 см і √2 см. ∛4 см і ∛16 см.
3.Винесіть множник за знак кореня:
а) √8 ; а) √12 ;
б) ∛16 . б) ∛81 .
4. Внесіть множник під знак кореня:
а) 2 √5 ; а) 3 √2;
б) 2∛3. б) 5 ∛2 .
Робота в парах
1. Знайти значення виразу:
а) √(25∙81) ; б) ∜(16∙256) ; в) √3 ∙√27 ; г) ∛25 ∙∛5 .
2. Винесіть множник за знак кореня( х>0, у>0):
а) √50 ; б) √(х^5 ) ; в) ∛(х^5 ) ; г) √(х^3 у^5 ) ; д) √(32х^7 у^11 ).
3. Внесіть множник під знак кореня ( х>0, у>0):
а) 2 √(3/2) ; б) 3∛х ; в) 3ху3√х .
4. Подайте у вигляді √(n&a ) вираз :
а) √(√2) ; б) √(∛3) ; в) ∛(√5) .
5. Звільніться від ірраціональності у знаменнику:
а) 2/√2 ; б) 6/√3 ; в) 2/∛2 .
Спростити один з запропонованих виразів
а) √(х^8+2х^4 у^4+у^8 ); б) √(m+n&a^( m^2-n^2 ) );
в) ∛( b∛b ), b≥0 ; г) √(n&a^(2n+3) ) .

Спростити один з запропонованих виразів
а) √(х^8+2х^4 у^4+у^8 ); б) √(m+n&a^( m^2-n^2 ) );
в) ∛( b∛b ), b≥0 ; г) √(n&a^(2n+3) ) .

Спростити один з запропонованих виразів
а) √(х^8+2х^4 у^4+у^8 ); б) √(m+n&a^( m^2-n^2 ) );
в) ∛( b∛b ), b≥0 ; г) √(n&a^(2n+3) ) .

Спростити один з запропонованих виразів
а) √(х^8+2х^4 у^4+у^8 ); б) √(m+n&a^( m^2-n^2 ) );
в) ∛( b∛b ), b≥0 ; г) √(n&a^(2n+3) ) .

Спростити один з запропонованих виразів
а) √(х^8+2х^4 у^4+у^8 ); б) √(m+n&a^( m^2-n^2 ) );
в) ∛( b∛b ), b≥0 ; г) √(n&a^(2n+3) ) .

Спростити один з запропонованих виразів
а) √(х^8+2х^4 у^4+у^8 ); б) √(m+n&a^( m^2-n^2 ) );
в) ∛( b∛b ), b≥0 ; г) √(n&a^(2n+3) ) .
Категорія: математика | Додав: VKN
Переглядів: 2903 | Завантажень: 152 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz